Let op!

Mogelijk werken sommige onderdelen van onze website niet naar behoren. Voor een optimale beleving bekijkt u onze website het beste in Chrome of Firefox.

Veelgestelde vragen patiëntenportaal

Inloggen

Heeft u een vraag over het inloggen?

Ik heb geen e-mail met een activeringslink ontvangen.

Om gebruik te kunnen maken van het patiëntenportaal kunt u een verzoek tot inzage indienen door het inzageformulier in te vullen. Vervolgens ontvangt u van ons binnen drie werkdagen een e-mail met een link om uw account te activeren. Controleer ook de map 'ongewenst' in uw mailbox. Heeft u geen e-mail ontvangen? Stuur dan een e-mail naar portaal@roessingh.nl.

Hoe kan ik inloggen op het patiëntenportaal?

Nadat u uw account heeft geactiveerd, kunt u op portaal.roessingh.nl inloggen met uw DigiD. Wanneer u op de knop ‘Inloggen met DigiD’ klikt, wordt u doorverwezen naar de inlogpagina waar u kunt inloggen met uw DigiD met sms-controle of de DigiD-app.

Hoe werkt het inloggen met de DigiD-app of sms-controle?

Wilt u meer informatie over het inloggen met de DigiD-app, kijk dan op de website van DigiD. Hier vindt u informatie over het inloggen met uw DigiD met sms-contole.

Ik heb problemen met inloggen.

Als u problemen ervaart met inloggen, kan dit verschillende redenen hebben.

  • U heeft nog geen verzoek tot inzage in het patiëntenportaal ingediend. Om gebruik te kunnen maken van het patiëntenportaal kunt u een verzoek tot inzage indienen door het inzageformulier in te vullen. Vervolgens ontvangt u van ons binnen drie werkdagen een e-mail met een link om uw account te activeren. Controleer ook de map 'ongewenst' in uw mailbox. Nadat uw account is geactiveerd, kunt inloggen via portaal.roessingh.nl.
  • Heeft u problemen met inloggen met uw DigiD? Kijk op de website van DigiD.
  • Wis de cookies van uw browsergeschiedenis.

Lukt inloggen nog steeds niet? Stuur dan een e-mail naar portaal@roessingh.nl.

Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van het patiëntenportaal?

Om het patiëntenportaal te kunnen gebruiken, heeft u nodig:

  • Een DigiD met sms-controle of met de DigiD-app
  • Een telefoon (om met uw DigiD in te kunnen loggen)

Heeft u (nog) geen DigiD? Vraag deze hier aan.

Ik moet steeds opnieuw inloggen.

Als u langer dan 15 minuten geen gebruikmaakt van het patiëntenportaal, wordt u automatisch uitgelogd. Hierna moet u weer opnieuw inloggen met uw DigiD.

DigiD

Heeft u een vraag over DigiD?

Ik heb geen DigiD. Kan ik ook op een andere manier inloggen?

Nee. Omdat wij bij Roessingh veel waarde hechten aan digitale veiligheid en privacy kunt u enkel inloggen met DigiD. Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. Vraag op de website van DigiD uw DigiD aan. Vervolgens ontvangt u binnen drie werkdagen een brief thuis met een activeringscode en kunt u een gebruikersnaam en wachtwoord instellen.

Veiligheid en privacy

Heeft u een vraag over veiligheid en privacy?

Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?

Bij Roessingh hechten wij veel waarde aan digitale veiligheid en privacy. U heeft daarom alleen toegang tot het patiëntenportaal wanneer u inlogt via DigiD met sms-controle of de DigiD-app. Er wordt op een veilige manier omgegaan met uw digitale gegevens, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Informatie in het patiëntenportaal

Heeft u een vraag over de informatie in het patiëntenportaal?

Kan ik in het patiëntenportaal alle informatie uit mijn medisch dossier inzien?

Onder het kopje ‘Dossier’ kunt u op dit moment enkele gedeeltes van uw medisch dossier bekijken. In de toekomst zullen er steeds meer gegevens en functionaliteiten worden toegevoegd aan het patiëntenportaal.

Kan ik via het patiëntenportaal berichten sturen naar mijn arts of behandelaar?

Nee, u kunt geen berichten sturen naar uw arts of behandelaar via het patiëntenportaal.

Wat moet ik doen als bepaalde medische informatie in mijn dossier niet klopt?

De informatie in het patiëntenportaal komt direct uit uw medisch dossier van Roessingh. Vraag tijdens uw volgende afspraak bij uw arts en/of behandelaar om eventuele onjuiste informatie aan te passen.

Wat moet ik doen als mijn persoonsgegevens niet kloppen?

U kunt uw persoonsgegevens niet zelf wijzigen in het patiëntenportaal. Als uw gegevens niet kloppen, dan kunt u dit doorgeven bij het secretariaat van de afdeling waar u in behandeling bent.

Ik zie geen of slechts onvolledige informatie in het patiëntenportaal.

In het patiëntenportaal ziet u informatie die vanaf 25 november 2019 is toegevoegd aan uw medisch dossier. Gegevens van vóór 25 november 2019 zijn niet zichtbaar in het patiëntenportaal.