Mogelijk werken sommige onderdelen van onze website niet naar behoren. Voor een optimale beleving bekijkt u onze website het beste in Chrome of Firefox.
Om de kwaliteit van zorg te bevorderen en het verblijf van patiënten zo optimaal mogelijk te maken, behartigt de Cliëntenraad Roessingh (CRR) de belangen van alle patiënten en hun naasten die in Roessingh revalideren. De Wet Medezeggenschap Cliëntenraden (WMZC) regelt de medezeggenschap van patiënten die in ziekenhuizen worden opgenomen.
De cliëntenraad van Roessingh bestaat uit negen leden die op basis van eigen overtuiging en motivatie gezamenlijk een team vormen. Dit zijn (oud) patiënten of hun naasten of mensen die affiniteit met Roessingh hebben.
De leden van de Cliëntenraad vertegenwoordigen alle patiënten van Roessingh met elke diagnose op elk gebied. Daarnaast hebben de leden speciale aandachtgebieden. Het zorgproces dient als uitgangspunt voor de gehele raad (o.a. patiënt centraal, patiënten participatie, bejegening)
Lid | Aandachtsgebied | Specialisatie |
---|---|---|
Jan Schreuder | Kwaliteit en veiligheid en zorgproces | Niet Aangeboren Hersenletsel / contactpersoon VAR |
Ekko Aertsen | Ondersteunende processen (communicatie/panel) en zorgproces | Niet Aangeboren Hersenletsel |
Debbie Teunis | Zorgproces, ondersteunende processen (financiën), facilitaire processen | Pijn |
Michel Beukert | Ondersteunende processen (financiën) en zorgproces | Mantelzorg |
Threes Oude Moleman | Organisatie cliëntenraad, ondersteunende processen (communicatie) en zorgproces | Voorzitter |
Bjorn Schoppmann | Organisatie cliëntenraad, zorgproces en kwaliteit en veiligheid | Vicevoorzitter, Niet Aangeboren Hersenletsel |
Jan Heijligers | Zorgproces, ondersteunende processen en kwaliteit en veiligheid (VIPP, NEN normering, AVG, Privacy) | Kinderrevalidatie, contactpersoon VAR |
Rob Steverink | Zorgproces, organisatie cliëntenraad, facilitaire processen en ondersteunende processen (financiën) | Dwarslaesie |
Kwaliteit en veiligheid: o.a. patiëntveiligheid, medicatieveiligheid, informatie veiligheid, verbeteringsprocessen en privacy.
Facilitaire processen o.a. gastvrijheid, hygiëne, huisvesting.
Ondersteunende processen o.a. financiën, ICT, informatievoorziening aan patiënten, communicatie.
Organisatie CR o.a. jaardocumenten, reglementen, ondernemingsraad, ontwikkelingen binnen de organisatie, andere cliëntenraden.
Van links naar rechts: Michel Beukert, Threes Oude Moleman, Ekko Aertsen, Jan Schreuder, Jan Heijligers, Björn Schoppmann. Zittend: Debby Teunis en Rob Steverink.
De cliëntenraad van Roessingh volgt het beleid van Roessingh op de voet. Zij verdiept zich hierin vanuit het perspectief van de patiënt. Tweemaandelijks bespreekt de cliëntenraad de gang van zaken met een van de leden van de Raad van Bestuur.
De cliëntenraad heeft onder meer aandacht voor de volgende onderwerpen:
Meer informatie vindt u in het jaarverslag.
Daarnaast stelt de cliëntenraad jaarlijks speerpunten vast. Dit zijn zaken waar ze extra aandacht aan geeft. In 2021 zijn dit:
Uw mening telt. Heeft u adviezen of opmerkingen over de behandeling, verpleging of het verblijf in Roessingh, stuur die dan aan de cliëntenraad via: clientenraad@roessingh.nl.
De cliëntenraad is er niet voor individuele klachten. Hiervoor kunt u terecht bij de klachtenfunctionaris via klachtenfunctionaris@roessingh.nl.