Let op!

Mogelijk werken sommige onderdelen van onze website niet naar behoren. Voor een optimale beleving bekijkt u onze website het beste in Chrome of Firefox.

Veelgestelde vragen inloggen

Hieronder vindt u veelgestelde vragen over de verschillende plekken waarop u kunt inloggen bij Roessingh.

MijnRoessingh: therapiekaart en patiënttevredenheid

Heeft u een vraag over MijnRoessingh?

Hoe kan ik inloggen op MijnRoessingh?

Voorafgaand aan uw behandeling bij Roessingh krijgt u een account in MijnRoessingh. U ontvangt een link naar MijnRoessingh.

Uw gebruikersnaam is uw patiëntnummer en het wachtwoord is uw geboortedatum (zonder streepjes tussen de cijfers), bijvoorbeeld 20091943.

Ik heb geen e-mail ontvangen.

Indien u geen e-mail heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met uw teamsecretariaat. De contactgegevens vindt u hier.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt.

Uw gebruikersnaam is uw patiëntnummer en het wachtwoord is uw geboortedatum (zonder streepjes tussen de cijfers), bijvoorbeeld 20091943.

Lukt het inloggen nog steeds niet? Stuur dan een e-mail naar itservicedesk@roessingh.nl.

Patiëntenportaal: inzage medisch dossier

Heeft u een vraag over het Patiëntenportaal?

Staat uw vraag er niet tussen? Kijk dan op deze pagina.

Ik heb geen e-mail met een activeringslink ontvangen.

Om gebruik te kunnen maken van het patiëntenportaal kunt u een verzoek tot inzage indienen door het inzageformulier in te vullen. Vervolgens ontvangt u van ons binnen drie werkdagen een e-mail met een link om uw account te activeren. Controleer ook de map 'ongewenst' in uw mailbox. Heeft u geen e-mail ontvangen? Stuur dan een e-mail naar portaal@roessingh.nl.

Hoe kan ik inloggen op het patiëntenportaal?

Nadat u uw account heeft geactiveerd, kunt u op portaal.roessingh.nl inloggen met uw DigiD. Wanneer u op de knop ‘Inloggen met DigiD’ klikt, wordt u doorverwezen naar de inlogpagina waar u kunt inloggen met uw DigiD met sms-controle of de DigiD-app.

Hoe werkt het inloggen met de DigiD-app of sms-controle?

Wilt u meer informatie over het inloggen met de DigiD-app, kijk dan op de website van DigiD. Hier vindt u informatie over het inloggen met uw DigiD met sms-contole.

Ik heb problemen met inloggen.

Als u problemen ervaart met inloggen, kan dit verschillende redenen hebben.

  • U heeft nog geen verzoek tot inzage in het patiëntenportaal ingediend. Om gebruik te kunnen maken van het patiëntenportaal kunt u een verzoek tot inzage indienen door het inzageformulier in te vullen. Vervolgens ontvangt u van ons binnen drie werkdagen een e-mail met een link om uw account te activeren. Controleer ook de map 'ongewenst' in uw mailbox. Nadat uw account is geactiveerd, kunt inloggen via portaal.roessingh.nl.
  • Heeft u problemen met inloggen met uw DigiD? Kijk op de website van DigiD.
  • Wis de cookies van uw browsergeschiedenis.

Lukt inloggen nog steeds niet? Stuur dan een e-mail naar portaal@roessingh.nl.

Wat heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van het patiëntenportaal?

Om het patiëntenportaal te kunnen gebruiken, heeft u nodig:

  • Een DigiD met sms-controle of met de DigiD-app
  • Een telefoon (om met uw DigiD in te kunnen loggen)

Heeft u (nog) geen DigiD? Vraag deze hier aan.

Ik moet steeds opnieuw inloggen.

Als u langer dan 15 minuten geen gebruikmaakt van het patiëntenportaal, wordt u automatisch uitgelogd. Hierna moet u weer opnieuw inloggen met uw DigiD.

Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?

Bij Roessingh hechten wij veel waarde aan digitale veiligheid en privacy. U heeft daarom alleen toegang tot het patiëntenportaal wanneer u inlogt via DigiD met sms-controle of de DigiD-app. Er wordt op een veilige manier omgegaan met uw digitale gegevens, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Telerevalidatie: revalidatie thuis

Heeft u een vraag over Telerevalidatie?

Ik heb geen e-mail met een activeringslink ontvangen.

Controleer eerst de map 'ongewenst' in uw mailbox. Heeft u geen e-mail ontvangen? Stuur dan een e-mail naar commit@roessingh.nl.

Hoe kan ik inloggen op Telerevalidatie?

Voorafgaand aan uw behandeling bij Roessingh krijgt u een account in Telerevalidatie.

U ontvangt vervolgens vanuit Telerevalidatie een mail met een activatielink. [Let op: deze mail kan in uw spambox belanden]

Als u hierop klikt kunt u uw wachtwoord voor het portaal aanmaken. Uw gebruikersnaam is uw emailadres.

Vervolgens kunt u op oefenen.roessingh.nl inloggen met deze gegevens.

Wat is Telerevalidatie?

Telerevalidatie is een persoonlijk ingerichte website, waarop u met uw eigen inlognaam en wachtwoord kunt inloggen. Telerevalidatie heeft als doel u meer mogelijkheden te bieden om zelfstandig te revalideren, zowel in het revalidatiecentrum als thuis.

Via een groot aantal oefenfilmpjes kan een op maat gemaakt oefenschema klaargezet worden. Dit zijn vaak oefeningen die u al eerder met uw behandelaar gedaan hebt. Oefeningen zijn veelal voorzien van een instructievideo over hoe u de oefening het beste uit kunt voeren.

Ook biedt Telerevalidatie informatie over uw aandoening en behandeling en de mogelijkheid om te communiceren met uw behandelteam.

Waarom zet Roessingh telerevalidatie in?

Met behulp van telerevalidatie kunt u thuis (onderdelen van) de behandeling uitvoeren, zoals bijvoorbeeld oefeningen. Hierdoor kunt zelf meer doen tijdens uw behandeling op een voor u geschikt moment.

Daarnaast kunt u, eventueel samen met een partner, familielid of mantelzorger informatie nalezen en communiceren met uw behandelteam. Hierdoor heeft u meer eigen regie over uw behandeling en is de betrokkenheid hoger.

Hoe kan ik mijzelf het beste voorbereiden op een behandeling met telerevalidatie?

U kunt zichzelf inlezen op www.telerevalidatie.nl/patient. Hier staat veel informatie.

Ook ontvangt u een brief van Roessingh met instructies voorafgaand aan uw behandeling met telerevalidatie.